Instrukcja korzystania z Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletyn Informacji Publicznej Pomorskiej Biblioteki Pedagogicznej w Gdańsku jest ogólnodostępnym portalem internetowym utworzonym w celu zapewnienia obywatelom dostępu do wszystkich informacji określonych w ustawie z dnia 6 września 2001 roku o dostępie do informacji publicznej !!!!
Strona główna
zawiera dane teleadresowe PBP, godziny otwarcia oraz dane redakcji BIP. Wyświetlana jest po wejściu na stronę podmiotową BIP lub po jednokrotnym kliknięciu lewym przyciskiem myszy na link "Strona główna" - znajdujący się nad Menu użytkownika.
Subskrypcja strony podmiotowej BIP
Pod danymi redakcyjnymi znajduje się hiperłącze - "Subskrybuj stronę podmiotu", które umożliwia subskrypcję podmiotowej strony BIP. W celu subskrybowania strony BIP Po wprowadzeniu adresu e-meil do otwartego okna "Dodaj subskrypcję", należy wcisnąć przycisk „Zapisz”. System wygeneruje automatyczną wiadomość, która zostanie wysłana na podany adres e-mail. Ostatnią czynnością jest potwierdzenie subskrypcji (postępować zgodnie z treścią wiadomości przesłanej na konto e-mail).
Menu główne
Znajduje się z prawej strony ekranu. Umożlliwia wyświetlenie żądanych informacji publicznych. Korzystanie z menu polega na kliknięciu interesującej nas pozycji. Treść żądanej informacji pojawi się w środkowej części witryny. Jeżeli z prawej strony pozycji menu znajduje się czerwony trójkąt wówczas menu posiada podmenu. Należy wskazać kursorem myszy taki odnośnik, kursor przyjmie wówczas postać dłoni. Aby przejść do wskazanej kategorii należy wówczas wybrać pozycję podmenu i przycisnąć lewy przycisk myszy.
Wyszukiwanie informacji
System wyposażony jest w wyszukiwarkę, która może działać w trybie podstawowym (prostym) oraz zaawansowanym. Wprowadzenie frazy do pola znajdującego się w nagłówku strony i wciśnięcie przycisku ”Szukaj” spowoduje, że wyniki wyszukiwania pojawiają się w postaci wyników wyszukiwarki prostej. Kliknięcie na link „wyszukiwarka zaawansowana”, znajdujący się pod ww. polem umożliwi uzyskanie bardziej szczegółowych wyników wyszukiwania zgodnych z dodatkowymi kryteriami określonymi przez użytkownika.
Wykonanie powyższych czynności spowoduje również, że w obszarze strony gdzie wyświetlana jest treść informacji publicznej zostanie otwarte okno z trzema zakładkami: Wyszukaj artykuły, Wyszukaj zamówienia publiczne oraz Wyszukaj ogłoszenia o pracę. W każdej z tych zakładek można skorzystać z wyszukiwarki prostej i zaawansowanej.
1. Wyszukiwanie artykułów
Zastosowanie wyszukiwarki prostej oznacza, że wpisana w wyszukiwarkę fraza zostaje wyszukiwana we wszystkich umieszczonych na portalu SPBIP artykułach. Wyszukiwarka zaawansowana umożliwia ograniczenie wyszukanych informacji do artykułów spełniających warunki określone w polach, które wymieniono niżej.
- Tytuł – wyszukuje frazę w tytule artykułu;
- Treść – wyszukuje frazę w treści artykułu;
- Słowa kluczowe – wyszukuje frazę w tagach (słowach kluczowych);
- Archiwum – uwzględnia artykuły z archiwum;
- Data publikacji – wyszukuje artykuły, których data publikacji mieści się w ramach czasowych wyznaczonych w wyszukiwarce;
- Kategoria – wyszukuje artykuły z danej kategorii.
2. Wyszukiwanie zamówień publicznych
Działanie wyszukiwarki prostej w tej zakładce jest identyczne jak przy wyszukiwaniu artykułów.
Zaawansowana wyszukiwarka zamówień publicznych zawiera pola:
- Tytuł zamówienia – wyszukuje frazę w tytule zamówienia;
- Tryb zamówienia – użytkownik wybiera tryb zamówienia, jaki szukane zamówienie ma mieć przypisany;
- Słowa kluczowe – wyszukuje frazę w tagach (słowach kluczowych);
- CPV – uwzględnia zamówienia, które posiadają przypisane wszystkie lub którekolwiek z wybranych kodów CPV;
- Archiwum – uwzględnia zamówienia publiczne z archiwum;
- Wadium – należy wybrać tak (jest wymagane)/nie (nie jest wymagane);
- Termin składania ofert – wyszukuje zamówienia, których termin składania ofert mieści się w ramach czasowych wyznaczonych w wyszukiwarce;
- Wartość zamówienia – wyszukuje zamówienia, których wartość mieści się w ramach wyznaczonych w wyszukiwarce.
3. Wyszukiwanie ofert pracy
Działanie wyszukiwarki prostej w tej zakładce jest identyczne jak przy wyszukiwaniu artykułów.
Zaawansowana wyszukiwarka ogłoszeń o pracę zawiera pola:
- Nazwa stanowiska – wyszukuje frazę w nazwie stanowiska;
- Forma zatrudnienia – użytkownik wybiera formę zatrudnienia, jaką szukane ogłoszenie ma mieć przypisaną;
- Wymagane wykształcenie – użytkownik wybiera rodzaj wykształcenia kandydata, jakie szukane ogłoszenie ma mieć przypisane;
- Termin składania dokumentów – wyszukuje ogłoszenia, w których termin składania dokumentów mieści się w ramach czasowych wyznaczonych w wyszukiwarce;
- Data publikacji – wyszukuje ogłoszenia, których data publikacji mieści się w ramach wyznaczonych w wyszukiwarce;
- Archiwum – uwzględnia ogłoszenia z archiwum.
Instrukcja obsługi powstała w oparciu o instrukcję zamieszczoną na stronie: http://coi.ssdip.bip.gov.pl/instrukcja-obslugi/
W załączniku znajduje się Podręcznik użytkownika systemu SSDIP.